Повече концентрация в домашния офис

Работата от вкъщи и дистанционното обучение станаха част от ежедневието на много хора. Но колкото и приятно да звучат на теория, в действителност носят своите предизвикателства. Съществуват много малки разсейващи фактори, които дебнат от всякъде.

csm_esprico_esprico_1x1_1024x574
Повишаване на концентрацията при работа вкъщи?

Esprico® помага при затруднения с концентрацията

Купи сега
Правилно управление на времето

Настоящата ситуация наложи все повече хора да работят от вкъщи. Вероятно това ще остане така и в близкото бъдеще, защото много компании откриха гъвкавия работен модел за себе си и ще предпочетат да го запазят и занапред.

И въпреки, че работата от вкъщи има много предимства, съществуват и определени предизвикателства. Всеки, който е свикнал да се подготвя сутрин за работа, да излиза от къщи по едно и също време и след това да следва обичайния си работен ритъм в офиса, първо трябва да развие определена рутина, но този път в рамките на своя дом. Това понякога не е толкова лесно, защото потенциалните разсейващи фактори дебнат отвсякъде – да се изпразни пералнята, да се излезе с кучето, трудност в концентрацията при стартиране на работния процес и т.н..

За да останете фокусирани, когато работите от вкъщи, доброто управление на времето и структурираното ежедневие са от съществено значение. Нещо, което може да ви помогне е да запишете ежедневните си задачи и да ги подредите според тяхната важност. Какво задължително трябва да се направи днес и какво спокойно може да се отложи за по-късно. Ако имате нужда от още по-добра организация, можете да започнете с разпределението на задачите за следващата седмица още в петък. Така с един поглед става ясно какво трябва да се направи веднага и какво може да почака за по-късно. По този начин ще се радвате и на един положителен страничен ефект – тъй като всички важни задачи вече са определени и записани, мислите ви няма да се лутат през цялото време към работните задължения и ще можете да започнете уикенда спокойно.

Ако това не е достатъчно, има многобройни идеи и решения за конструктивно управление на времето, които могат да помогнат за повишаване на концентрацията, както и на производителността и творчеството. По-популярни са например техниката „Pomodoro”, при която работите само по 25 минути на етап, или воденето на „bullet journal”, който обединява календара, дневника и списъка със задачи.

Правилният баланс

Ставане, оправяне, душ, обличане: обичайната сутрешна рутина трябва да остане същата, каквато е била при работа в офиса, дори когато работите от вкъщи. Така сутрин ще можете да отделите достатъчно време, за да се приготвите и закусите. Защото тук важна роля играе силата на навика. Той може да поддържа ежедневието ви стабилно и да ви помогне да останете фокусирани. Фиксирани събития, като обедната почивка или кафе паузата следобед, помагат да се придаде структура на деня и да се запази усещане за времето.

Но след като работата от вкъщи се превърне в навик, често се оказвате зациклили в коловоз. Тогава, обратно, може да си струва от време на време да се откъсвате от познатата рутина. Като например да работите на кухненския плот или да се обадите на клиент, за да излезете от цикъла. Тайната на концентрираната работа е да намерите свой собствен баланс и да не се поддавате на напрежението.

Офис бюро вместо масичка за кафе

Същото се отнася и за работната обстановка у дома: постоянното работно място поддържа продуктивна работа. Бюрото трябва да е в приятна и светла обстановка – в идеалния случай точно до прозореца с изглед навън. Ако дневната светлина е оскъдна, настолните лампи от 600 лумена ще осигурят идеално осветена работна среда. В допълнение към правилната експозиция, не трябва да се подценява и правилната позиция при седене. Като ориентир трябва да има разстояние от екрана най-малко 50 см – приблизително дължината на ръката. Независимо дали седите или стоите, важно е да си създадете разнообразие. Смяната на положението на седене от време на време или просто ставането и разходката из кухнята или хола можгат да направят чудеса за концентрация. Всеки, който има на разположение топка за упражнения, може да се възползва от ползите, които тя носи за тялото, а и за концентрацията.

Релаксация за очите

Въпреки подходящото място за сядане и добре позиционираната работна зона, ако дълго време останете пред екран, ще установите, че очите ви в крайна сметка са уморени и сухи. Причината за това е пренапрежението от ярката светлина на екрана и гледането му от сравнително близко разстояние. Това, което може да ви помогне тук, са малките паузи, в които трябва умишлено да се взирате в далечината. Промяната на фокуса ще даде време на очите ви да си починат от отблясъците на екрана и от близкия фокус. Целенасочените упражнения за релаксация на очите  могат да осигурят необходимото успокоение на напрежението. За да направите това, просто разтрийте дланите на ръцете си и след това ги поставете върху очите си за 15 секунди. Това не само е полезно за очите, но и стимулира кръвообращението в пръстите при дълго време работа с клавиатура.

Почивките също са позволени

Дори и при наличието на много задачи, кратките почивки могат да бъдат доста ползотворни и трябва да се практикуват редовно. Те помагат да изчистите главата си и след това да започнете отново със свежи сили. Ако искате, можете да използвате почивката, за да се срещнете с колеги във виртуален чат за кафе или да се разходите на чист въздух. Обедната почивка или времето между две лекции са идеални за малко време за спорт в хола. Това отново стимулира кръвообращението след дългото седене и повишава концентрацията.

И още една допълнителна доза концентрация:

Работата от вкъщи може да е истинско предизвикателство за нашето сиво вещество. За да постигнете максимална производителност, е необходимо да се подкрепите с мозъчно активни хранителни вещества, като омега-3 и омега-6 мастни киселини, магнезий и цинк. За съжаление, набавянето на тези хранителни вещества само чрез диета не е толкова лесно. В такива случаи можете да включите и хранителна добавка като Esprico®, която ще ви помогне да осигурите допълнително повишаване на концентрацията.