Увеличете концентрацията – но как?

Балансираната диета с достатъчно минерали и витамини е от значение, също и когато става въпрос за способността за концентрация. В допълнение към храненето, най-важните мерки за подпомагане и повишаване на концентрацията са:  достатъчно упражнения и намаляване на стреса.

Диетата подпомага концентрацията отвътре

Балансираната диета е разнообразната такава: освен въглехидрати, протеини и мазнини, тя съдържа и фибри подобряващи храносмилането, както и витамини, минерали и микроелементи. Изборът на храна е основата за доброто функциониране на мозъка и способността за концентрация. Зърнени продукти, както и картофи, зеленчуци, ядки, салата и плодове, мляко и млечни продукти могат да бъдат на масата всеки ден, постно месо, тлъста риба и яйца два до три пъти седмично.

Маслата и мазнините трябва да се консумират ежедневно, тъй като те са от съществено значение за здравето. Въпреки това, съдържанието на мазнини в количеството консумирана храна не трябва да надвишава 25 до 30 процента. Това приблизително се равнява на около две чаени лъжички мазнини и две до три чаени лъжички масло на ден.

Освен количеството, произходът и качеството на мазнините също са определящи. По принцип ненаситените растителни мазнини и масла са по-полезни от мазнините от животински произход, които са предимно наситени. Има едно изключение: маслата от мазни морски риби са богати на ненаситени мастни киселини.

Рибеното масло и висококачествените маслинови, рапични и ленени масла имат висок дял на полиненаситени омега-3 мастни киселини. Като част от клетъчната мембрана например, те осигуряват нейната еластичност и пропускливост.

Също толкова важен, колкото и изборът на храна, е адекватният прием на неподсладени, нискокалорични напитки. Той трябва да бъде около 1,5 до 2 литра дневно и повече в горещите дни.

Вегетарианците или веганите се нуждаят от добро познаване на храните и техните съставки, за да снабдят тялото си с всички основни вещества. Това важи особено за веганите, които се въздържат от всякакви животински храни. Трябва да сте сигурни, че приемате достатъчно минерали, витамини В12, В2, омега-3 мастни киселини – и ако е необходимо, да ги допълвате с хранителни добавки.

csm_esprico_esprico_1x1_1024x574

Храна за мозъка?

Esprico® – с омега-3 мастни киселини за по-добра концентрация

Купи сега
Насърчавайте концентрацията чрез упражнения

Функцията на мозъка се подпомага от физическата активност. Движението стимулира метаболизма – тялото се снабдява с повече кръв. В резултат на това подобреното снабдяване с кислород увеличава работата на мозъка и способността за концентрация. В същото време упражненията могат да насърчат формирането на нови връзки между нервните клетки.

Доказано е, че активните деца учат по-лесно. С два вместо три часа упражнения на седмица способността на учениците да се концентрират може да се увеличи с до 40 процента. Трик за подобряване на способността за концентрация: Когато децата се движат, докато учат, те запомнят по-добре какво са научили.

Движението дори може да се използва специално за насърчаване на концентрацията в офиса. За това не са необходими определени упражнения. Ставането на всеки 45 минути и предприемането на няколко стъпки – до принтера, до кафе машината или до кошчето за отпадъци – повишава концентрацията. По време на обедната почивка, кратка разходка връща сивото вещество в кондиция. Редовните упражнения могат да поддържат и подобряват концентрацията до дълбока старост.

Намалете стреса, увеличете концентрацията

Днешният живот е стресиращ за деца и възрастни. Външният натиск и разсейването, както и вътрешното напрежение, могат да намалят бдителността. Това има отрицателен ефект върху производителността. Намаляването на стреса помага да се увеличи концентрацията и работоспособността отново.

Добрата организация и доброто управление на времето намаляват стреса. Списъкът със задачи ви помага да облекчите тежестта и да се съсредоточите върху най-важното. Всички дейности се разделят в три категории:

Категория А – дейности с приоритет, които задължително трябва да се направят

Следват дейности категория В – обработват се, но и може да бъдат изместени с още един ден

Категория С дейности – може да изчакат до следващата седмица

Това не само поддържа ума ви чист, тъй като нищо не остава недовършено и нищо не се забравя, но и минимизира стреса.

Осмелете се да бъдете по-спокойни

Високите очаквания от себе си, перфекционизмът или страхът от провал могат да доведат до голямо вътрешно напрежение. Това затруднява фокусирането върху една задача. Самокритичността е желателна, но прекаленото съмнение във възможностите си носи само негативи. Повече самочувствие и спокойствие допринасят за промяна във вътрешната нагласа. И децата, и възрастните се нуждаят от положително отношение и одобрение. Това повишава мотивацията и увеличава концентрацията.

Просто се отпуснете!

Баланса между работа и свободно време е идеалното съотношение между двата аспекта в живота на човек. Това означава, че напрежението трябва да бъде последвано от релаксация. Движението и двигателните упражнения понижават нивата на стрес чрез активност. Дихателните упражнения, йогата и медитацията ви помагат да намерите повече вътрешно спокойствие, като се фокусирате върху собственото си тяло.

Времето прекарано сред природата също има релаксиращ ефект. Четенето на книга, вземането на гореща вана, играта, реденето на пъзел, рисуването – добре е да практикувате всичко, което ви харесва и ви помага да се отпуснете.

Колкото по-успешни са дейностите, които извършвате, толкова по-добър е ефекта върху способността ви за концентрация. Ежедневната рутина, адекватният сън и ограничаването на средствата за масова информация също помагат за намаляване на стреса.